In 2014 opende NRB een nieuw controlecentrum dat al zijn servicedeskmedewerkers in één ruimte verzamelt. Dit zorgt voor een optimale samenwerking bij het oplossen van problemen en een rechtstreekse, volledige en permanente controle van de toestand van onze dienstverlening, in real-time.
De belangrijkste operationele informatie verschijnt op grote beeldschermen, de details zitten in een ticketing-systeem. Zo controleren we de beschikbaarheid van de servers, het beheer van incidenten op basis van hun prioriteit, de netwerkstatus, de werking van de datacenters, de airconditioning en de beveiligingsniveaus.
De opstelling van de schermen en de specifieke inrichting van de lokalen dragen niet alleen bij tot het verkorten van de vereiste tijd om incidenten op te lossen maar laten ook toe om snel en gecoördineerd in te grijpen bij een ernstig incident of crisis. Het controlecentrum heeft ruimtes waar de betrokken specialisten kunnen overleggen om snel en efficiënt oplossingen te vinden.
Het Service Control Center functioneert zoals de controletoren op een luchthaven. Het komt niet rechtstreeks tussenbeide, maar heeft een overzicht van de situatie. Het controlecentrum begeleidt de medewerkers om problemen vlug op te lossen, wat zorgt voor tevreden klanten.