vrijdag 4 december 2020
In januari 2020 kondigden Infohos Solutions en Xperthis een verregaande samenwerking aan. Door hun krachten te bundelen willen beide ondernemingen de Belgische ziekenhuizen nog meer ondersteunen in de uitdagingen waar ze de komende jaren voor staan. Vandaag zetten ze in dit integratietraject een nieuwe grote stap: de bekendmaking van de nieuwe naam, ZORGI.
Een integratie van twee bedrijven is een werk van lange adem. Sinds de aankondiging van de plannen om een gemeenschappelijk toekomstverhaal te schrijven, ongeveer een jaar geleden, is voor en achter de schermen veel werk verzet. Vanaf 1 januari willen Infohos Solutions en Xperthis als één operationeel bedrijf werken. In de voorbereiding werd een nieuwe bedrijfsstructuur uitgetekend, werden processen op elkaar afgestemd, definieerden ze een gemeenschappelijke visie, …
Het integratietraject is zeker en vast nog niet afgerond, maar het bekendmaken van de nieuwe bedrijfsnaam, die de essentie weergeeft van het gemeenschappelijke project, is een zeer belangrijke stap. Daarom zijn Melchior Wathelet (CEO Xperthis) en Jan Pollet (CEO Infohos Solutions) erg fier op de nieuwe naam: ZORGI.
ZORGI?
Melchior Wathelet legt de keuze voor deze naam uit: “Zorgi betekent ‘zorgen voor’ in het Esperanto. Een simpel woord, met een universeel karakter, om uit te drukken hoe belangrijk zorg, gezondheid en gezondheidszorg zijn voor elk van ons. Als mens en als bedrijf. Onze belangrijkste drijfveer blijft het bieden van maximale ondersteuning aan ziekenhuizen en zorgverleners, zodat zij zich kunnen focussen op hun kerntaak: zorg verlenen. Met onze nieuwe naam willen we ook duidelijk maken dat aan onze collega’s, klanten en partners dat het belangrijk is om zorg te dragen voor zichzelf en voor elkaar, zeker in deze verwarrende tijden.”
Een gemeenschappelijke visie op de uitdagingen van vandaag en morgen
Dankzij de integratie tussen Xperthis en Infohos Solutions, biedt ZORGI ziekenhuizen technologische ondersteuning voor alle belangrijke processen (het elektronisch patiëntendossier, de apotheek, patiëntenadministratie, boekhouding, financiële diensten, logistiek, …).
Met onze digitale oplossingen bieden we de zorgsector instrumenten om de vele uitdagingen waar ze in deze periode voor staan zo goed mogelijk aan te pakken: de COVID-crisis, de vergrijzing, de financiële druk, de hertekening van het zorglandschap met o.a. de ziekenhuisnetwerken, …
“De uitdagingen waar de ziekenhuizen vandaag voor staan worden in de eerste plaats aangegaan door de mensen in de ziekenhuizen zelf. Dag na dag geven zij het beste van zichzelf voor de patiënt” legt Jan Pollet, CEO Infohos Solutions, uit. “Onze digitale oplossingen, zoals Oazis en Infohos Apotheek, moeten artsen, verpleegkundigen en alle medewerkers van het ziekenhuis hierbij ondersteunen. Zo kunnen zij hun werk sneller, efficiënter en kwalitatiever uitvoeren, in het belang van de patiënt.”
“Wij zijn met ZORGI in België één van de grootste leveranciers voor ziekenhuizen op vlak van digitale oplossingen. Dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee. Wij moeten ziekenhuizen helpen bij de uitdagingen waar ze vandaag voor staan. Maar we moeten ons ook samen voorbereiden op de uitdagingen van morgen door technologische en maatschappelijke evoluties op de voet te volgen. Daarom hebben we zeven strategische pijlers gedefinieerd die onze oplossingen in de toekomst zullen sturen” voegt Melchior Wathelet toe.
7 pijlers voor de gezondheidszorg van morgen
Het ziekenhuis van de toekomst heeft een moderne en gerationaliseerde IT-infrastructuur nodig, in de cloud. Die zorgt ervoor dat ziekenhuizen ontzorgd worden, kunnen focussen op de kerntaken en maakt het gebruik van nieuwe technologieën mogelijk. Het zorgaanbod zal gedecentraliseerd worden en het ziekenhuis neemt in dit nieuwe landschap een andere rol op. Hierdoor zal de patiënt kunnen profiteren van een meer harmonieuze samenwerking tussen ziekenhuizen, artsen, apothekers, thuiszorg, verzorgingsinstellingen, … Gegevens worden, in lijn met de privacyregels, gedeeld tussen alle zorgactoren waardoor efficiënter wordt samengewerkt.
De sector zal zowel op zorggebied als administratief en financieel dankzij de digitalisering kunnen beschikken over meer kwalitatieve data, ondersteund door business intelligence oplossingen. Een efficiëntere werking en papierloze administratie worden eindelijk realiteit door procesoptimalisatie en artificiële intelligentie. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat onze oplossingen de patiënt centraal zetten in de zorgketen. Ook luisteren naar onze klanten en samenwerken met hen om onze oplossingen verder te ontwikkelen blijven natuurlijk hoog op onze prioriteitenlijst staan.
Meer informatie over deze strategische benadering van ZORGI vindt u in de whitepaper “Digitaal is het nieuwe normaal” en op de website van ZORGI, www.zorgi.be.
Instance