In zijn strategisch plan 2020-2022 heeft CILE verscheidene strategische doelstellingen vastgesteld: verhoging van de netwerkefficiëntie, vernieuwing van oude aansluitingen en handhaving van het vernieuwingspercentage van de installaties.
Het project
Het is in deze context dat CILE NRB heeft gekozen om het S4/HANA migratieproject uit te voeren. Deze upgrade was noodzakelijk en een duidelijke prioriteit voor CILE, dat wil profiteren van de nieuwe functionaliteiten van SAP en hun digitale transformatie projecten wil ondersteunen.
Deze nieuwe versie heeft sterke troeven:
- Verbetering van de gebruikerservaring;
- Ingewikkelde behandelingen vereenvoudigen;
- De mogelijkheid bieden om SAP in de cloud in te zetten.
De belangrijkste uitdagingen van het project
De eerste uitdaging van een dergelijke migratie was nauw verbonden met de COVID-19 gezondheidscrisis . Aangezien de werknemers thuiswerkten, was het noodzakelijk een zekere groepsdynamiek in stand te houden - op afstand - en de juiste technologische hulpmiddelen voor samenwerking te ontwikkelen om met elkaar in contact te blijven.
De tweede uitdaging was de module Klantenservice, die voor CILE een belangrijke technologische verandering betekent.
Een partnerschap, meer dan een klant-leverancier relatie
"De toegevoegde waarde van de NRB teams is hun bekwaamheid, hun deskundigheid, hun beschikbaarheid maar ook hun reflexom de teams te versterken op kritieke momenten om de verschillende vragen op te vangen", zegt Giuseppe Saltalamacchia, hoofd Customer Service Projects bij CILE.
Hij voegde daaraan toe: "Wij werken nu al enkele jaren samen met NRB en dit project verliep volledig volgens plan. De teams waren bijzonder constructief.
Dit werd bevestigd door William De Angelis, IT Manager van CILE's digitale transformatie: "Uitstekende samenwerking. COVID-19 dwong ons om creatief en wendbaar te zijn in een complex project met veel belanghebbenden... en we zijn erin geslaagd!"
Contact : sap@nrb.be