Energie & Nutsbedrijven

De invoering van hernieuwbare energie en de integratie ervan in het net, de toepassing van micronetten, veilige elektriciteitsvoorziening, elektriciteitsopslag en het eenvoudig veranderen van leverancier zullen een belangrijke impact hebben op de energiespelers. Zij zullen gedwongen worden om technologische keuzes te maken, te investeren in hun digitale transformatieprocessen en die te versnellen.

De markt van energie & nutsvoorzieningen wordt gekenmerkt door verschillende uitdagingen: Energiebedrijven krijgen te maken met twee belangrijke uitdagingen. Enerzijds moeten ze de levering van elektriciteit en gas op een rendabele manier veiligstellen. Anderzijds zijn klanten niet alleen steeds beter geïnformeerd, maar investeren ze ook in hun eigen productiecapaciteit voor toevoeging aan het net. Als gevolg daarvan worden de transport- en distributieprocessen complexer en ontstaat er een behoefte aan grootschalige innovatieve transformatieprojecten om de bedrijfscontinuïteit te garanderen.

Beschikken over de juiste informatie vormt de sleutel tot succes. Door verouderde netuitrustingen te vervangen door IP-aangedreven technologie die kwalitatief toezicht en sterk presterende systemen voor gegevensverzameling moet bevorderen, wordt het mogelijk om in realtime beslissingen te nemen en interventies optimaal te plannen. Bovendien leveren dataminingtechnieken informatie over het gedrag en de mening van klanten, die gebruikt kan worden voor op maat gemaakte campagnes en gepersonaliseerde communicatie gericht op het optimale behoud van klanten en een verminderd verloop.

 

WAT WIJ DOEN VOOR ENERGIE & NUTSBEDRIJVEN

  • Slim Net

De energiemarkt is veranderd en vereist almaar slimmere netten om de levering te verzekeren.

Klimaatverandering, verspreide productie, black-outs, elektrische voertuigen en bewuste klanten zijn stuk voor stuk bepalend voor de manier waarop energie wordt geproduceerd, vervoerd, verdeeld en verbruikt. Door de introductie van hernieuwbare energie en de verspreide opwekking ervan, het risico op onvoldoende elektriciteit tijdens piekperiodes en de druk op de traditionele/nucleaire stroomopwekking is het essentieel geworden om een realtime beeld te hebben van het volledige energieproces.

Onze consulenten stippelen uw realtime draaiboek voor de toekomst uit, passen de modernste SCADA/DMS-oplossingen toe en analyseren de verzamelde gegevens om het onderhoud te optimaliseren en interventies te vereenvoudigen met Field Force Automation. Onze unieke combinatie van bedrijfskennis en IT-expertise vergemakkelijkt de integratie van deze oplossingen binnen de bestaande omgeving.

  • Slimme Klanten

Goed geïnformeerde klanten hebben marketing en communicatie op maat nodig.

In een geglobaliseerde en maximaal verbonden wereld worden klanten steeds beter geïnformeerd en de steun van energieregulatoren maakt hen nog slimmer dan hun leveranciers. Informatie over het gedrag en de mening van klanten helpt leveranciers hun aankoopgewoonten beter te begrijpen en win-backstrategieën te optimaliseren om zo het verloop tegen te gaan.

Onze bedrijfsconsulenten en datawetenschappers helpen u te bepalen welke gegevens verzameld moeten worden en welke strategieën voor het verzamelen van gegevens moeten worden toegepast. Ze helpen u tevens analytische modellen te ontwerpen om die gegevens te analyseren, zodat we samen de beste marketing- en communicatiestrategieën kunnen uitwerken, de verkoopactiviteiten kunnen opdrijven dankzij gepersonaliseerde webpagina’s en direct sellers online klanteninformatie kunnen verstrekken via Sales Force Automation.

  • Veilig Energiebeheer

Voor een open en maximaal verbonden wereld zijn sterke beleidslijnen voor een veilig energiebeheer nodig.

Hoe slimmer het net, hoe meer IP-uitrustingen en -tools worden toegepast en hoe meer oplossingen ook risico lopen.

Onze veiligheidsconsulenten voeren een audit uit van uw omgeving, stippelen een gedragsblauwdruk uit en installeren de aangepaste veiligheidstools & -technologieën om uw activiteiten op alle bedrijfsniveaus te beschermen (realtime, backoffice, frontoffice).

 

Onze klanten

In us they trust...

Contact us :

  • Mail us
  • Phone us

Follow us :

  • Linked In
  • Twitter
  • Google +
  • Slideshare
  • Youtube
  • Flickr

Contacteer ons

Service Desk

t. +32(0)4 249 77 77

Luik

t. +32(0)4 249 72 11

Brussel

t. +32(0)2 286 57 11

Stuur een bericht

Partnerships & Certificeringen

  • SAP Partner
  • Microsoft
  • ISO:9001
  • ISO:27001