Enterprise Content Management (ECM)

Tot uw belangrijkste bekommernissen als manager behoren kwaliteit, efficiëntie en productiviteit. Met kennisbeheer en samenwerking kunt u die beter behalen. U heeft daarvoor een eenvoudige toegang nodig tot uw documenten, ongeacht hun formaat of bestandstype, en een duidelijk zicht op de architectuur van het informatiebeheer binnen uw organisatie. Tegelijk moet u kunnen vertrouwen op de beveiliging, integriteit en confidentialiteit van uw gegevens.

Uw medewerkers hebben steeds hogere verwachtingen op het gebied van de gebruikservaring. Hun manier van werken evolueert en ze willen applicaties overal, altijd en met om het even welk toestel kunnen gebruiken. U zoekt bijgevolg naar een manier om creatie, opslag, delen en archiveren van documenten te beheren.

In bepaalde sectoren moeten organisaties zich houden aan een strikte wetgeving op het gebied van gegevensbeheer. U moet dan een oplossing kiezen en invoeren die garandeert dat u het legale kader respecteert.

De voordelen van een ECM-systeem

Een systeem voor Enterprise Content Management geeft u de mogelijkheid om uw bedrijfsprocessen onder de loep te nemen, te verbeteren en te versnellen. Het implementatieproject is de ideale aanleiding om uw bedrijfsprocessen in kaart te brengen, te analyseren en te veranderen.

Eenmaal operationeel versnelt het systeem het werk door minder en efficiëntere handelingen. Dat zorgt voor tevreden medewerkers, meer productiviteit en een concurrentievoordeel.

Documenten digitaliseren doet uw kosten dalen. U hoeft bijvoorbeeld uw inkomende post niet meer op papier te archiveren, wat duur en omslachtig is. Door digitalisering kunt u ook kosten besparen op uitgaande facturen.

Ons aanbod

Onze diensten omvatten de volledige levenscyclus van een Enterprise Content Management-project. Onze consultants en IT-architecten begeleiden u bij de keuze en afbakening van de oplossing die het best aan uw behoeften beantwoordt. De gekozen oplossing installeren en configureren we vervolgens bij u, in een publieke cloud of in onze private cloud. Met onze printshop zijn we zelfs in staat om uw stroom van uitgaande documenten te beheren, te drukken, en met de post te verzenden.

Op elk ogenblik kunnen we uw ECM-systeem uitbreiden. De software krijgt een extra dimensie door ze te koppelen aan een ERP-, BI- of web content management-systeem.

We kunnen uw bedrijfsprocessen ook mobiel maken. Op die manier geeft u meer vrijheid aan uw medewerkers omdat ze overal en altijd aan hun werkdocumenten kunnen op hun tablet of smartphone.

Platform voor samenwerking

Een samenwerkingsplatform met uitgebreide mogelijkheden ligt vandaag binnen het bereik van elke organisatie. Die functies zijn onder meer:

  • Centrale bewaarplaats voor documenten
  • Digitaal rechtenbeheer om documenten te lezen en te bewerken, op basis van uw Active Directory
  • Versiebeheer van de documenten en historiek van de wijzigingen in documenten
  • Beheer van tags en metadata
  • Zoekmachine
  • Werk- en goedkeuringsstromen
  • Formulieren maken en beheren
  • Gelijktijdig documenten bewerken (geavanceerde implementatie)

Door bijvoorbeeld voor Microsoft te kiezen, biedt u uw werknemers een krachtig platform om te communiceren en samen te werken. Door SharePoint, Office 365, Lync (Unified Communications) en Yammer (een sociaal netwerk voor bedrijven) te combineren, heeft u een moderne en geïntegreerde werkomgeving waarin de gebruiker zich als een vis in het water beweegt.

Beheer van inkomende en uitgaande post

Op basis van onze ervaring kunnen we u vooraf geconfigureerde en integreerbare oplossingen bieden om uw post te beheren. Vaak zijn ze gebaseerd op Alfresco en hebben ze onder meer de volgende mogelijkheden:

  • Klassering van inkomende post volgens afdeling (directie, aankoop, boekhouding, …) of  locatie/gebouw
  • Volledige procesautomatisering: sortering, bepaling wie de post moet ontvangen, scanning, archivering, …
  • Follow-up van de stappen in het proces
  • Via optical character recognition (OCR) documenten in een beeldformaat omzetten in tekst
  • Geautomatiseerde verzending naar de inbox van de bestemmeling
  • Aanbrengen van opmerkingen, 'stempels' en of elektronische goedkeuring van documenten
  • ...

Extranetportaal

NRB helpt u bij de invoering van een extranetportaal om de interne samenwerking aan te vullen met betere externe samenwerking, zoals met externe partners, leveranciers en klanten. Enkele mogelijkheden van een extranetportaal:

  • Digitaal rechtenbeheer om documenten te lezen en te bewerken
  • Gecontroleerd toegankelijk maken en publiceren van documenten
  • Automatische rapportering
  • Beheer van vragen
  • Opvolging van bestellingen, taken en prestaties

Een extranetportaal is een schitterende manier om de klantenervaring te verbeteren: het toont openheid en samenwerking door bijvoorbeeld te polsen naar de feedback van de gebruikers. 

Technologieën

In us they trust...

Contact us :

  • Mail us
  • Phone us

Follow us :

  • Linked In
  • Twitter
  • Google +
  • Slideshare
  • Youtube
  • Flickr

Contacteer ons

Service Desk

t. +32(0)4 249 77 77

Luik

t. +32(0)4 249 72 11

Brussel

t. +32(0)2 286 57 11

Stuur een bericht

Partnerships & Certificeringen

  • SAP Partner
  • Microsoft
  • ISO:9001
  • ISO:27001